fbpx

Ammattiliikenteen latausratkaisut

Raskaan liikenteen latauksen ei tarvitse tuntua raskaalta.

Plugit tarjoaa raskasta kalustoa varten sopivat sekä aikaa kestävät latausratkaisut. Autamme myös yrityksiä kaluston sähköistämisen siirtymässä.

Plugit ymmärtää sähköistyvää ammatti­liikennettä

Suuri osa Suomen teillä sähköllä kulkevasta raskaasta kalustosta ladataan Plugitin järjestelmillä. Laadukkaaseen ja elinkaari-kustannuksiltaan edulliseen toimituskokonaisuuteen kuuluvat myös huolto- ja ylläpitopalvelut. Panostamme sähköisten ajoneuvojen latauskohteissamme latausratkaisuihin, jotka kestävät aikaa ja käyttöä. Pidämme tärkeänä, että latausratkaisu on asiakkaalle mahdollisimman kustannustehokas ja toimintavarma.

Latausratkaisumme

Tarjoamme ammattiliikenteen toimijoille erilaisia ratkaisuja erilaisiin tarpeisiin. Tutustu tarjoamiimme ratkaisuihin, joita voit vertailla keskenään. Jos löydät mieleisesi, niin ota meihin yhteyttä.

Julkinen PRO DC-latausverkosto

Plugit rakentaa ammattiliikennettä varten julkista latausverkostoa, joissa asiakkaamme voivat hyödyntää suurteholatausta kalustonsa lataamiseen. Ensimmäinen verkoston latausasema avattiin marraskuussa 2023 Tampereen Viinikkaan.

LUE LISÄÄ →

CaaS – lataaminen palveluna

Tarjoamme kaikki raskaan sähköisen kaluston lataamiseen liittyvän kiinteällä kuukausiveloituksella.
Suunnittelu, asennus, latauslaitteet, ohjelmistot ja ylläpitopalvelut ilman raskaita alkuinvestointeja.

LUE LISÄÄ →

Oma räätälöity latausratkaisu

Tahdotteko investoida omaan latausratkaisuun, joka räätälöidään yrityksenne tarpeisiin ja asennetaan yrityksenne tiloihin tai kiinteistöön asiantuntijoidemme toimesta? Pyydä tarjous!

PYYDÄ TARJOUS →

Onnistunut lataus­ratkaisun toteutus on yksilöllinen

Raskaan kaluston latausratkaisuissa on paljon huomioitavaa, eli käytännössä jokainen latauskonsepti yksilöidään ajoneuvokaluston, käyttöympäristön sekä ajoreittien mukaan. Ohjelmistoratkaisu voidaan myös yhdistää olemassa oleviin järjestelmiin. 

Optimaalinen energian­käyttö reitillä ja varikolla

Latausratkaisun suunnittelu olisi hyvä aloittaa samalla kun ajoneuvokalustoa valitaan. Kun latausratkaisun suunnittelussa voidaan alusta lähtien ottaa huomioon kalusto, reitit ja kuormat, lopputuloksena on optimoitu latausratkaisu.

Hyvä työergonomia korostaa onnistunutta kokonaisuutta

Kuskin työergonomia latauslaitteella, esteetön operointi sekä suuret sähkövirrat tulee myös ottaa huomioon. Lisäksi samalla pisteellä ladattavien ajoneuvojen pituus vaihtelee, joten latauslaitteen sijoittelu ja latauskaapelin pituus ovat käyttö­mukavuuden kannalta keskeistä.

Erilaisilla toimijoilla ja ajoneuvoilla on erilaiset lataustarpeet

Me Plugitilla ymmärrämme, että erilaiset sähköiset ajoneuvot vaativat sekä latauksen että latausratkaisun osalta erilaisia tarpeita. Olemmekin laatineet sisältöä erilaisiin kohderyhmiin, joista voisi olla apua latausratkaisun hankinnan aikana.

Lue lisää aiheista:

Usein kysytyt kysymykset

Ammattiliikenne on jatkuvassa murroksessa kaikenlaisten uusien säädösten sekä myös ratkaisujen myötä. Olemme pyrkineet kokoamaan vastauksia yleisiin teemoihin ja kysymyksiin, joita ammattiliikenteen toimijaat saattavat kohdata.

Jos et löydä sopivia vastauksia kysymyksiisi, niin voit ehdottomasti olla meidän asiantuntijoihin myös yhteydessä.

Tieliikenteen osuus kotimaan liikenteen päästöistä on 95 prosenttia. Vuonna 2020 kotimaan tieliikenteen hiilidioksidipäästöt olivat yhteensä 9,9 miljoonaa tonnia. Tavaraliikenteen osuus tästä on 3,3 miljoonaa tonnia.

Suomen maanteillä kuljetettiin vuonna 2020 yhteensä 259,5 miljoonaa tonnia tavaraa kun rautatieliikenteessä vastaava luku oli 22,2 miljoonaa tonnia. Perävaunullisten kuorma-autojen ja ilman perävaunua kulkevien kuorma-autojen osuus kuljetetuista tonneista on lähes 90 prosenttia. Kuorma-autoliikenteessä suurin osa tieliikenteen kuljetussuoritteesta syntyy kokonaispainoltaan yli 60 tonnin kalustoluokassa.

Liikenteen päästöjen vähentäminen edellyttää että päästötavoitteissa on keskityttävä entistä enemmän raskaisiin ajoneuvoihin.

AFIR-asetuksen tavoitteena on varmistaa, että kansalaisilla ja yrityksillä on riittävä pääsy vaihtoehtoisten polttoaineiden tankkaus- ja latausinfrastruktuuriin.

Autoille, kuorma-autoille, laivoille ja lentokoneille tulee mahdollistaa vaihtoehtoisten polttoaineiden tankkaus- ja latauspisteet koko EU:n alueella, jotta kulkuneuvojen toimintasäde ei tuota ongelmia. Asetuksessa määritellään erityisesti Euroopan laajuisen liikenneverkon (TEN-T) latausinfrastruktuurin kehittämisestä.

Lue lisää laatimastamme artikkelista AFIR-asetus siivittää siirtymää kohti päästövähennystavoitteita ja latausinfrastruktuurin kehittymistä.

Lisää luettavaa aiheesta

Scroll to Top

SOITA MEILLE
0207 350 330

Ota yhteyttä asiantuntijaan

Oli mielessäsi pieni tai iso toive tai kysymys, jätä yhteystietosi ja me palaamme asiaan pikimmiten! Yhteydenotto ei sido sinua mihinkään.

Asiani koskee*
Tietosuoja*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Plugit Caas - oppaan lataus

Tietosuoja*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Asiantuntijatapaamisen ajankohta

Nimi*
Ehdota meille sinulle sopivaa ajankohtaa, palaamme pian asiaan.
Tietosuoja*

Taloyhtiön lataustapakartoitus

Kartoituksen tilaaja*
Tietosuoja*

Lataa ”Sähköauton latausjärjestelmä työpaikalle” -opas

Tietosuoja*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lataa ”Sähköauton lataus taloyhtiössä” -opas

Tietosuoja*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lataa ”Sähköauton kotilataus” -opas

Tietosuoja*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.